Vragen over gebruikservaring | 6 feedback vragen

6 feedback vragen over gebruikerservaring om je website bezoekers te stellen

In een eerder gepubliceerde blogpost legden we uit hoe je de UserFeedback plugin kunt gebruiken om feedback van bezoekers te verzamelen. Wil je feedback krijgen waar je echt iets mee kunt, dan is het echter belangrijk om de juiste vragen te stellen. Om je op weg te helpen hebben we hieronder 6 feedback vragen over gebruikerservaring op een rijtje gezet.

Stel je bezoekers deze vragen over gebruikerservaring

#1. Hoe zou je de algemene bruikbaarheid van deze website beoordelen?

Door deze vraag te stellen krijg je een goed beeld van de gebruikerservaring en of er zaken zijn waar ruimte is voor verbetering. Je kunt gebruikers een sterrenbeoordeling laten geven, maar het is raadzaam om hier een open vervolgvraag aan te koppelen waarin ze hun beoordeling kunnen toelichten.

#2. Hoe zou je de snelheid van deze website beoordelen?

Snelheid is een van de belangrijkste Google Ranking Factoren, dus het is goed om je bezoekers te vragen hoe zij dit ervaren. Natuurlijk kun je zelf je WordPress snelheid testen door een speedtest uit te voeren, echter zijn deze niet altijd even accuraat. Er zijn immers meerdere factoren van invloed op de daadwerkelijke laadtijden, zoals het apparaat, besturingssysteem, verbinding en fysieke locatie van de bezoeker. Als je merkt dat bezoekers uit het buitenland minder tevreden zijn over de snelheid, kan een Content Delivery Network (CDN) het overwegen waard zijn.

#3. Wat is je eerste indruk van onze homepagina?

De homepagina is het visitekaartje van je website en vaak de eerste pagina waar je bezoekers terecht komen. Het is dan ook belangrijk dat deze pagina een goede eerste indruk wekt en bezoekers aanmoedigt om de rest van je website te verkennen. Door deze vraag te stellen kun je evalueren of er aspecten zijn die eventueel verbeterd kunnen worden.

Lees ook: Dit is de beste plek voor je website logo! 

#4. Heb je gevonden wat je zocht?

De antwoorden op deze vraag geven je inzicht in de logica van je website architectuur, je navigatie en de manier waarop je alles hebt ingericht. Bezoekers moeten bijvoorbeeld niet alleen onmiddellijk je contactgegevens kunnen vinden, het moet ook zo eenvoudig mogelijk zijn om contact op te nemen. Wellicht dat je de drempel om contact op te nemen kunt verlagen door een klikbare telefoonlink toe te voegen, of dat je contactgegevens ook in de footer moet plaatsen in plaats van alleen op de contactpagina.

#5. Wat bevalt je het minst aan onze website?

Met deze vraag kun je specifieke zaken achterhalen die frustratie of onvrede bij je bezoekers kunnen opwekken. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat bezoekers het vervelend vinden dat ze steeds die popup moeten wegklikken, of dat het hen niet duidelijk is dat het hoofdmenu meer items bevat in de vorm van dropdowns.

#6. Heb je nog andere suggesties om onze website te verbeteren?

Met deze vraag kun je problemen identificeren die je zelf misschien over het hoofd hebt gezien. Zo zou het kunnen dat de knop van een CTA niet werkt, of dat er een of meerdere dode links zijn die in 404 error pagina’s resulteren.

Wil jij meer leren over Wordpress?

In de kennisbank vertellen we je alles over de belangrijkste onderwerpen

  • Snel en gemakkelijk contact met een WordPress expert
  • Ontvang als eerste nieuwtjes & leuke acties
  • Overleg met andere WordPress fans

Je WordPress vraag of probleem razendsnel opgelost met de hulp van een echte WordPress developer!

Join de grootste WordPress community van Nederland & stel je vraag via ons WordPress ticketsysteem.

Medaille-buddy

Blijf op de hoogte van het laatste WordPress nieuws.

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief.