Elke pagina op je website dient een specifiek doel en is dus belangrijk. Over sommige pagina’s wordt echter vaak heen gekeken. De contactpagina bijvoorbeeld. In dit artikel vertellen we hoe je een goede contactpagina in WordPress maakt.
Simpliciteit
De contactpagina moet je (potentiele) klanten de mogelijkheid bieden om met je te communiceren. Zorg daarom dat hij zo simpel en doeltreffend mogelijk is, en bewaar de toeters en bellen voor andere pagina’s van je website. De contactpagina moet vooral duidelijkheid opwekken, geen verwarring.
Betrouwbaarheid
Goed, je hebt wellicht al WordPress contactformulier gemaakt, maar werkt het ook? Het mag dan verleidelijk zijn om een gratis contactformulier te gebruiken, maar als het niet werkt loop je het risico dat je potentiele klanten misloopt. Als je goed werkend formulier hebt dat ook op mobiele apparaten goed werkt (altijd op verschillende apparaten testen!) en geld in het laatje brengt, is het het wel waard om er wat in te investeren. Er zijn verschillende contactformulieren (10 beste contact formulieren) die het overwegen waard zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar Ninja Forms, Contact form 7 en de WP Contact Form widget.
Gemakkelijkheid
Naast het contactformulier moet je contactpagina ook belangrijke links bevatten, zoals social media knoppen naar je Facebook en Twitter pagina’s en je Instagram account. Denk ook aan een klikbare e-mail link; deze functionaliteit maakt het makkelijker voor smartphone gebruikers om je een e-mailtje te sturen. Denk ook aan je NAP (Name, Address, Phone number), en maak het telefoonnummer klikbaar voor mobiele gebruikers.
Bereikbaarheid
Als je een lokaal bedrijf bent en mensen naar je fysieke locatie moeten, biedt Google Maps uitkomst. Als Google Maps niet standaard geïntegreerd is in je huidige WordPress thema, kun je het handmatig toevoegen aan je contactpagina (met behulp van een plugin).