Chatbots kom je tegenwoordig steeds vaker tegen. Tal van websites gebruiken ze om hun bezoekers beter te kunnen bedienen. Nu hebben we al vaker live chat plugins voor WordPress besproken, maar vandaag willen we het hebben over een chatbot die specifiek is ontwikkeld voor WooCommerce: WoowBot.
Over WoowBot
WoowBot is een plug & play chatbot voor WooCommerce die je bezoekers helpt de producten te vinden die ze zoeken, en je kan helpen om meer omzet te maken. Voor normaal gebruik vereist deze stand-alone chatbot geen andere third party service. Met minimale configuraties kan hij je bezoekers al prima bedienen. Het is echter ook mogelijk om WoowBot te integreren met Dialog Flow voor Artificial Intelligence, Machine Learning en Natural Language Processing (NLP). Ook integratie met Facebook Messenger behoort tot de mogelijkheden.
Deze chatbot kan in elke taal gebruikt worden. Call Me Back en Customer Feedback modules zijn eveneens beschikbaar. Het is ook mogelijk om WoowBot zo te configureren dat hij automatisch wordt ingeschakeld wanneer jij of je team zelf niet beschikbaar zijn voor live chat, bijvoorbeeld buiten kantooruren.
Deze plugin beschikt tevens over een zogeheten Onsite Retargeting feature. Deze helpt je conversie verhogen door het tonen van je speciale aanbiedingen en coupons op Exit Intent, tijdsinterval of scroll binnen met chatbot venster. Uiteraard kun je ook conversies tracken met statistieken.
Wat kun je WoowBot zoal vragen?
WoowBot is een intelligente chatbot waarmee je bezoekers op een heel natuurlijke manier kunnen converseren.
Zo kunnen ze vanuit de chat interface:
- Naar (specifieke) producten zoeken;
- Producten bekijken en toevoegen aan het winkelwagentje;
- Waardevolle feedback sturen;
- Vragen stellen over verzending, bestelstatus en retourneren;
- Zich abonneren op je nieuwsbrief;
- …En nog veel meer!
Interesse?
Op de live demo pagina kun je de chatbot zelf uitproberen vanuit het perspectief van de bezoeker.
De plugin kost $35 en is verkrijgbaar via CodeCanyon.