Analytics tools zijn heel interessant, zeker voor WooCommerce. Een goede analytics tool biedt inzicht in je bezoekers, de interacties die ze met je webshop hebben en je verkopen. Je kunt ook makkelijker voorraden beheren, zien op welk punt in het verkoopproces shoppers afhaken en wat je kunt doen om je webshop te optimaliseren. Wij hebben de 3 beste analytics tools voor WooCommerce in 2025 voor je op een rijtje gezet!
Top 3 analytics tools voor WooCommerce in 2025
#1. WooCommerce Analytics (gratis)
WooCommerce Analytics is al geïntegreerd in WooCommerce, dus je hebt geen aparte extensie nodig. Het is een prima oplossing voor WooCommerce gebruikers die data zoals verkooptrends, productprestaties en klantgedrag willen analyseren.
Belangrijkste features
- Gedetailleerde rapportages
- Realtime data-analyse
- Filters en segmentatietools
- Eenvoudige CSV-downloads
- Aanpasbaar dashboard met een overzichtelijke interface
#2. WooCommerce Google Analytics Pro ($79 per jaar)
WooCommerce Google Analytics Pro is een premium plugin die WooCommerce met Google Analytics verbindt. Deze extensie heeft wel een wat steilere leercurve dan de geïntegreerde analytics tool van WooCommerce. Maar daar krijg je wel nog geavanceerdere e-commerce tracking voor terug.
Belangrijkste features
- Geavanceerde tracking van winkelgebeurtenissen zoals klikken, productweergaven en aankopen
- Maatwerk tracking-instellingen voor specifieke doelen
- Integratie met andere WooCommerce-extensies
- Cross domain tracking
- Zeer uitgebreide en gedetailleerde rapportages
#3. Metorik (vanaf $20 per maand)
Metorik is een van de meest krachtige analytics tools voor WooCommerce, waarmee je verkoop-, klant- en voorraadgegevens inzichtelijk blijven. Je moet wel een abonnement afsluiten om van deze extensie gebruik te kunnen maken. Maar dankzij de gratis proefperiode van 30 dagen kun je Meteorik rustig uitproberen, zonder dat je meteen ergens aan vastzit.
Belangrijkste features
- Gebruiksvriendelijk dashboard
- Geautomatiseerde e-mails met personalisatiemogelijkheden
- Gedetailleerde verkooprapporten
- Automatische klantsegmentatie
- Voorraadbeheer en lage voorraadwaarschuwingen