Het WordPress Community team heeft een nieuwe tool onthuld: Meetup Tracker. Deze tool vervangt het Meetup Status Document en stel Global Community teamleden in staat om alle Meetup.com groepen makkelijker te tracken. Er is tevens een nieuw aanmeldingsformulier beschikbaar voor organisatoren die zich graag willen aansluiten bij het WordPress Meetup Chapter Program. Dankzij het nieuwe systeem, dat gehost wordt in de backend van WordCamp Central, kan het community team nu ook badges uitreiken aan meetup organisatoren. Zo’n Meetup Organizer badge wordt dan weergegeven op je WordPress.org gebruikersprofiel.
Meetup Organizer badge
Om zo’n Meetup Organizer badge te kunnen verdienen en het nieuwe systeem met geüpdatete informatie te vullen, moeten organisatoren die onderdeel uitmaken van het Chapter Program de onderstaande informatie aan dit Google Document toevoegen:
- org gebruikersnaam voor contactpersoon
- org gebruikersnamen van alle organisatoren
- Of het WordPress.org e-mailadres van de contactpersoon nog geldig is
Lees ook: WP Camps: de WordCamp app voor iOS
Badges werden in 2014 toegevoegd aan WordPress.org gebruikersprofielen, en zijn een prima manier om een beeld te krijgen van de activiteiten en interesses van een WordPress.org gebruiker. Het ontwerp van de Meetup Organizer badge moet officieel nog worden uitgekozen, maar er zijn al wel een aantal goede voorstellen gedaan op make.wordpress.org. Eind deze week zal een besluit worden genomen over het ontwerp, waarna de badge zal worden doorgevoerd.
Meer weten over badges?
Heb je nog vragen over het organiseren van meetups of WordPress communities? Dan kun je een reactie achterlaten op de blogpost met de aankondiging.
Lees ook: WordCamp 2019 wordt gehost in Berlijn