Autoresponders zijn de werkpaarden van emailmarketing en kunnen je helpen om je onderneming te automatiseren. Van het eerste welkomstwoord aan een nieuwe klant tot aan het informeren van een trouwe klant, autoresponders helpen je om waardevolle relaties met je bezoekers op je bouwen. Dit moet je weten over autoresponders in WordPress!
Wat zijn autoresponders precies?
Autoresponders zijn softwareprogramma’s die het mogelijk maken om geautomatiseerde emails – of een serie van emails – te versturen naar mensen in je mailinglist. Autoresponders zijn er in alle soorten en maten. Toch hebben ze allemaal één ding gemeen: ze versturen automatisch mails wanneer ze getriggerd worden door een bepaalde actie van een gebruiker. Denk bijvoorbeeld aan het aanmelden voor een nieuwsbrief, het downloaden van een lead magnet, het kopen van een product of het verlaten van een winkelwagentje. Het idee is dat je van tevoren de content voor je autoresponder mails creëert, en deze zo configureert dat ze automatisch op het juiste moment en naar de juiste personen verzonden worden.
Waar kun je een autoresponder service voor gebruiken?
Een autoresponder service kun je gebruiken voor onder andere:
- Welkomstmails
- Dankmails
- Email cursussen
- Upsell en cross-sell mails
- Herinneringen aan vroegtijdig verlaten winkelwagentjes
Wat zijn de voordelen van autoresponders in WordPress?
Hieronder hebben we een aantal voordelen van autoresponders in WordPress op een rijtje gezet:
- Soms zijn mensen niet meteen klaar om iets bij je te bestellen en willen ze eerst kennismaken met je webshop of merk. Met autoresponders kun je potentiele klanten laten zien wat je te bieden hebt.
- Autoresponders stellen je instaat om waardevolle content aan je abonnees af te leveren. Denk bijvoorbeeld aan je meest recente blogposts, een email cursus of een ebook.
- Ze helpen mensen om met je in contact te blijven. Of het nu gaat om een potentiele client of om belanghebbenden die graag je onderneming in de gaten willen houden.
- Autoresponders zorgen ervoor dat mensen je niet vergeten. Eenvoudige win-back campagnes en herinneringsmails aan verlaten winkelwagentjes zorgen dat je merk niet wegzakt in het geheugen.
- Of het nu gaat om klantenservice mails of promoties, je kunt elke bezoeker dezelfde gebruikerservaring en kwaliteit bieden.
- Je kunt relevante en gepersonaliseerde aanbiedingen versturen zonder te commercieel over te komen.
- Autoresponders maken het makkelijk om geleidelijk vertrouwen op te bouwen bij je doelgroep.
Wil jij ook aan de slag met autoresponders in WordPress?
Morgen laten we je kennis maken met de beste autoresponder tools voor WordPress in 2020!