Wanneer was de laatste keer dat je naar je About pagina hebt gekeken? Waarschijnlijk was het op de dag dat je hem maakte. Maar een goede About pagina is heel belangrijk, en kan een handig hulpmiddel zijn om te zorgen dat je publiek geïnteresseerd raakt en blijft in je content. De About pagina krijgt vaak veel bezoekers, simpelweg om het feit dat het men de mogelijkheid biedt om je wat beter te leren kennen.
Als je goede content produceert, zullen je bezoekers een gezicht willen zien van de persoon die het verhaal heeft geschreven waar zij zo van genoten hebben. De About pagina kan dan ook helpen om een potentieel publiek in een trouwe abonnee te veranderen. In dit artikel vertellen we hoe je een converterende About pagina in WordPress maakt.
1. Zorg ervoor dat je About pagina makkelijk te vinden is
Je publiek moet je About pagina eerst zien te vinden. Zorg dus dat hij duidelijk zichtbaar in het menu komt te staan. Dit vereist natuurlijk ook een goed WordPress thema met strategisch slimme menu locaties.
2. Laat je bezoekers weten wat jij voor hen kunt betekenen
Zodra je de About pagina hebt aangemaakt is het tijd om de content te schrijven. Veel mensen geven een korte introductie over zichzelf. Dat is natuurlijk prima, maar vraag jezelf eerst af: wil je publiek jou leren kennen, of je merk? Vaak is het het laatste. Ze willen weten wat jij voor hen zou kunnen betekenen. Ze komen niet naar je blog of website voor jou, maar voor zichzelf.
Concentreer je daarom op de voordelen die je bezoekers van je krijgen. Begin bovenaan met een overtuigende titel, die direct de aandacht van je bezoekers trekt en zorgt dat ze verder willen lezen. In plaats van “Over mij” kun je kiezen voor een titel als “Hoe ik je kan helpen je bedrijf tot een succes te maken” of “Ik wil je helpen een betere ouder te worden.” Vertel daarna wat je doet, en hoe je bezoekers daar hun voordeel uit kunnen halen. Wees specifiek maar hou het beknopt, zodat het niet saai wordt. Specifieke details zorgen dat je het publiek krijgt waar je naar zoekt.
3. Lever ondersteunend bewijsmateriaal voor wat je beloofd
Je hebt verteld wat je voor je bezoekers kunt betekenen. Maar hoe weten ze dat ze je kunnen vertrouwen en dat je kunt waarmaken wat je zegt? Dit kan op verschillende manieren. Met een plugin als Social Count Plus kun je het aantal volgers op verschillende sociale platformen weergeven. Met OptinMonster kun je inschrijfformulieren maken die ook het aantal inschrijvingen weergeven. Verder kun je de namen van de organisaties waar je mee hebt samengewerkt op de About pagina zetten, inclusief links.
Denk ook aan quotes en testimonials van klanten. Gebruik wel altijd echte quotes en testimonials; je wil natuurlijk wel je geloofwaardigheid waarborgen terwijl je groeit! Ben je een beginner en heb je nog niet veel volgers of grote opdrachten binnen gehaald, laat bovenstaande details dan achterwege. Je kunt ze later altijd nog toevoegen.
4. Geef wat persoonlijke informatie vrij
Door jezelf enigszins kwetsbaar op te stellen en wat persoonlijke informatie vrij te geven geef je je bezoekers de kans om je te mogen. Vertel niet je hele levensverhaal, maar een algemeen idee: heb je kinderen, ben je getrouwd, wat zijn je hobby’s?
5. Sluit de pagina af met een subtiele verwijzing
Het feit dat de About pagina vaak wordt bezocht betekent dat je hem in je voordeel kunt gebruiken. Zorg dus dat je je bezoekers herinnert aan hetgeen dat je wil dat ze uiteindelijk doen. Zet onderaan content een subtiele verwijzing naar je social media kanalen (“Like ons op Facebook!” “Volg mij op Twitter!”), een linkje naar een contactformulier, of een verwijzing naar je beste blogposts.