WooCommerce en Black Friday: is jouw webshop al ready?

WooCommerce en Black Friday: is jouw webshop al ready?

Black Friday, dat elk jaar op de laatste vrijdag van de maand valt, is voor veel shoppers hét moment om kerstinkopen te doen. Voor webshops is dit dan ook een uitgelezen kans om flink wat omzet te draaien. In juli van dit jaar hield Woo een uitgebreide enquête onder WooCommerce verkopers om inzicht te krijgen in verkoopstrategieën, uitdagingen en verwachtingen voor WooCommerce en Black Friday. Wij hebben de belangrijkste conclusies uit de resultaten voor je op een rijtje gezet!

WooCommerce en Black Friday: de cijfers in 2024

66% van de ondervraagde WooCommerce verkopers ziet tijdens de periode van oktober tot en met december een stijging in de verkopen.

Black Friday/Cyber Monday is voor 18% van de webshops verantwoordelijk voor 30% tot 50% van hun jaarlijkse omzet. Voor 8% van de webshops draagt deze periode bij aan meer dan de helft van hun jaaromzet!

34% van de verkopers is van plan om de voorbereiding voor Black Friday dit jaar anders aan te pakken, door middel van nieuwe producten (26%), meer marketing (24.6%) en het optimaliseren van hun website performance (16.4%).

Ongeveer 26% van de ondervraagde verkopers begint 1 tot 4 weken van tevoren met voorbereidingen treffen, 27% begint 1 tot 3 maanden eerder. Een klein percentage superplanners (4%) is ruim een half jaar van tevoren al begonnen.

Ongeveer de helft van de WooCommerce shops is van plan om hun voorraden aan te vullen voordat de feestdagen-gekte losgaat.

Naast het aanvullen van de voorraden besteden verkopers ook meer aandacht aan hun webshop. Bijna 37% van de ondervraagden werkt het verbeteren van de performance, en bijna 10% is van plan om hun hosting pakket te upgraden.

44% van de WooCommerce verkopers is van plan om een Black Friday/Cyber Monday uitverkoop te houden.

Bijna de helft van de ondervraagden is van plan om voor Black Friday/Cyber Monday korting te geven op verzendkosten.

E-mail marketing wordt door 29% van de WooCommerce verkoper nog steeds beschouwd als de meest effectieve manier om (potentiële) klanten te bereiken voor Black Friday/Cyber Monday. Organische social media staat met 25% op de tweede plaats.

67% van de WooCommerce verkopers doet aan promotie via meerdere kanalen, inclusief online marktplaatsen zoals Etsy, eBay en Amazon.

Is jouw WooCommerce shop al klaar voor Black Friday?

De resultaten van de enquête laten zien dat WooCommerce verkopers in 2024 zich voorbereiden op Black Friday door hun verkoopstrategieën te verfijnen, tijdig te investeren in meer voorraden, hun webshop performance te optimaliseren en gebruik te maken van meerdere marketingkanalen. Check de Black Friday Statistics and Trends for 2024 voor een uitgebreide analyse en hou onze blog in de gaten voor WooCommerce en Black Friday tips!

Wil jij meer leren over Wordpress?

In de kennisbank vertellen we je alles over de belangrijkste onderwerpen

  • Snel en gemakkelijk contact met een WordPress expert
  • Ontvang als eerste nieuwtjes & leuke acties
  • Overleg met andere WordPress fans

Je WordPress vraag of probleem razendsnel opgelost met de hulp van een echte WordPress developer!

Join de grootste WordPress community van Nederland & stel je vraag via ons WordPress ticketsysteem.

Medaille-buddy

Blijf op de hoogte van het laatste WordPress nieuws.

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief.