We spenderen vaak te veel tijd aan mondaine taken, en te weinig aan wat we écht willen doen. De browser die je gebruikt bij het ontwikkelen van je WordPress site kan veel verschil maken als het op productiviteit aankomt. In dit artikel willen we je graag laten kennis maken met Ghost Browser, een browser die elke WordPress professional sneller en slimmer zal laten werken.
Wat is Ghost Browser?
Ghost Browser is een gratis Chromium-gebaseerde browser die ontwikkeld is met productiviteit in het achterhoofd. De browser heeft heel veel verschillende toepassingen, van social media management tot SEO en van het beheren van meerdere Google accounts tegelijk. Maar je kunt ook WordPress websites met meerdere account niveaus ontwerpen en ontwikkelen. Er zijn twee belangrijke features die Ghost Browser ideaal maken voor WordPress ontwikkelaars:
- Sessions – Een set van tabbladen die een ‘cookie jar’ delen die geïsoleerd is van andere sessies in je browser venster.
- Projects – Een verzameling van Sessions waarbij je altijd ingelogd bent.
Wanneer je Ghost Browser installeert, kun je direct al je Chrome extensies importeren.
Je kunt Projects opslaan – of sets van Sessions die je ingelogde status in al je tabbladen behouden. Je kunt Projects indelen per opdrachtgever, of een mini-takenlijst maken.
Ghost Browser wordt ook wel ‘the productivity browser for tech pros’ genoemd. Het gebruiken van deze browser scheelt je een hoop tijd, omdat je niet steeds opnieuw je werkzaamheden hoeft ‘op te zetten’ en de hele dag moet in- en uitloggen bij verschillende websites. Doordat Ghost Browser deze zaken automatisch voor je doet, kun je je focussen op je kerntaken.
Ghost Browser en WordPress
WordPress gebruikers kunnen Ghost Browser op ver
schillende manieren gebruiken. Een aantal voorbeelden:
- Sites met meerdere account niveaus bouwen
Heb je wel eens iets aangepast in je WordPress admin account, waarna je moest uitloggen en als een andere gebruiker moest inloggen om te zien hoe het eruit zag? In Ghost Browser kun je met één klik dat tabblad in een nieuwe Session veranderen. Je kunt ingelogd zijn op beide (of meerdere) accounts tegelijk.
- To Do lijsten en Terugkerende Taken lijsten
Stel, je betaalt elke maand dezelfde rekeningen met iDeal. Je kunt dan alle websites en je bank-website in een tabblad opslaan. Wanneer het tijd is om te betalen, open je dat Project, en je kunt direct betalen. Zo kun je niet per ongeluk een rekening vergeten, en hoef je niet steeds URLs in te voeren. Beheer je meerdere WordPress sites en wil je een taak bij alle websites uitvoeren, zoals het updaten van een plugin? Dan kun je ook daar een Project van maken (die je dan bijvoorbeeld ‘Alle WP sites’ kunt noemen). Je bent dan bij alle sites direct ingelogd, en kunt direct aan de slag.
- SEO and SMM
Als je SEO of sociale media voor opdrachtgevers beheert, dan maakt Ghost je werkzaamheden vele malen makkelijker. Je kunt namelijk op meerdere social media accounts tegelijk zijn ingelogd. Je kunt een Project opslaan waarbij je bij alle accounts van al je opdrachtgevers bent ingelogd. Je switcht naar dat Project, doet je ding, en dan dan weer verder met iets anders. Het zal je verbazen hoeveel tijd je daarmee kunt besparen!
Hetzelfde geldt voor SEO en content marketing. Deze maand komt er ook een update uit waarmee je aan elk tabblad, Project of Session een andere proxy kunt toewijzen.
Wil je meer weten over Ghost Browser? Ga naar https://ghostbrowser.com en ontdek zelf de voordelen!