Als je wil dat je WordPress website gevonden wordt, zul je regelmatig aandacht moeten besteden aan SEO. In dit artikel bespreken we 5 SEO tools die je waarschijnlijk nog niet kende!
SEO tools die je waarschijnlijk nog niet kende
#1. NightWatch
Nightwatch is een SEO tracker van de nieuwe generatie, ontworpen voor bedrijven en internetbureaus die zich bezig houden met grote volumes zoekwoorden en websites met grote bezoekersaantallen. Nightwatch biedt progressieve SEO tracking functies, zoals geavanceerde visualisatie en segmentatie van zoekwoorden en backlinks, data aggregatie, slimme notificaties en nog veel meer. Uniek aan Nightwatch is de manier waarop de data gesegmenteerd en gevisualiseerd wordt.
#2. SEO Profiler
Zodra je je website ‘inplugt’ bij SEO Profiler, moet je al je zoekwoorden invoeren. Deze kun je tracken, evenals hoe je site scoort op specifieke zoekwoorden. SEO Profiler helpt je ook om je links te ‘desinfecteren’ door de slechte links ertussen uit te halen. Ook geeft deze SEO tool suggesties voor links die wel slim zijn om te gebruiken. Je kunt tevens gebruik maken van de Opportunity Finder tool; je voert dan je eigen site en de sites van je concurrenten in om te zien wat jullie gemeen hebben. Als zij het beter doen dan jij, kun je een paar tips van ze lenen. Eveneens handig aan SEO Profiler is dat deze tool 404 foutmeldingen, dode links en andere zaken die fout zijn aan je website kan weergeven. Zo kun je een hele lijst genereren met dingen waar je nog aan kunt werken.
#3. Jumpshot
Zodra je je website adres bij Jumpshot invoert, maakt de tool een schatting van het webverkeer van je website. Jumpshot maakt gebruik van de zoekdata van Avast en is perfect voor concurrentie analyses. De tool biedt volop inzichten en tips voor het optimaliseren van je marketing campagnes. Daarbij kan de Audience Activation tool je helpen om een publiek op te bouwen op basis van hun online gedrag.
#4. BuzzSumo
BuzzSumo is een Chrome extensie en heel geschikt voor social media marketing. Je kunt deze tool namelijk gebruiken om de statistieken van andere websites te bekijken. Denk bijvoorbeeld aan wat voor soort shares ze krijgen, welke sites er naar hun content linken en wie hun content deelt. BuzzSumo is een goede tool voor het analyseren van sociale content en kan je helpen om potentiele gebruikers te bereiken die wellicht naar je content linken.
#5. Hashtagify.me
Deze marketing tool laat je alle populaire hashtags op een bepaald moment zien. Als je een specifieke hashtag intypt, kun je zien welke mensen de hashtag gebruiken en op welke manier hij trending is. Er worden ook suggesties gedaan voor gerelateerde hashtags. Je kunt aan de grootte van ‘bubbles’ zien hoe populair een hashtag is.
Ken jij nog meer goede SEO tools? Laat het ons weten in de reacties!
Lees ook: De Ultieme WordPress SEO Checklist (2018)