Na een kleine vertraging werd vorige week WooCommerce 8.6 uitgerold, gevolgd door WooCommerce 8.6.1 waarin vier problemen gepatched zijn. Deze nieuwste versie van de populaire e-commerce plugin voor WordPress introduceert een flink aantal nieuwe features en verbeteraars. Hieronder hebben we de belangrijkste voor je op een rijtje gezet!
De belangrijkste nieuwe features in WooCommerce 8.6.1
Nieuwe stijlen voor het Producteigenschappen blok
WooCommerce 8.6 introduceert een nieuwe ‘Stijlen’ feature voor het Producteigenschappen blok met twee opties: Klassiek en Minimalistisch. De minimalistische stijl staat standard geselecteerd bij nieuwe WooCommerce installaties, terwijl de klassieke stijl compatibiliteit met thema-gebaseerde CSS aanpassingen waarborgt.
Zes nieuwe layouts voor het Productverzameling block
Dankzij de zes nieuwe layouts voor het Product Collection blok kun je nu kiezen uit productcatalogus, uitgelichte producten, hoogste gewaardeerde producten, producten in de uitverkoop, bestsellers en producten die net binnen zijn.
Deze nieuwe layouts kunnen bovendien gecombineerd worden op één pagina. Als je bijvoorbeeld een webshop hebt die kleding verkoopt, kun je de nieuwe lentecollectie in een blok boven de items van je winter-uitverkoop plaatsen.
Sales kolom op de marketing pagina
Verkopers die WooCommerce gebruiken om hun marketing kanalen te beheren zullen blij zijn met de toevoeging van een nieuwe sales kolom op de marketing pagina. Hiermee kun je in één oogopslag de prestaties van verschillende marketingcampagnes bekijken.
Updates voor ontwikkelaars
WooCommerce 8.6 bevat ook een aantal updates die van belang zijn voor ontwikkelaars:
- Er zijn meerdere verbeteringen aangebracht in het interne logging systeem van WooCommerce; je kunt nu log bestanden filteren, sorteren en beheren, en deze individueel of samen in een .zip bestand downloaden. Ook de zoekfunctie is verbeterd.
- In WooCommerce 9.0, dat naar verwachting over ongeveer vier maanden wordt uitgerold, zal de legacy REST API verwijderd worden. Verkopers die deze API nog gebruiken zullen nu een melding te zien krijgen die hen hieraan herinnert.
- Vanwege het Order Attribution Tracking problem dat de vertraging voor deze WooCommerce release veroorzaakte, werd er een gesimplificeerde feature geïntroduceerd om de winkelgeschiedenis van klanten te berekenen. Dit zou het risico op server errors bij grotere webshops moeten beperken.
Lees ook: WooCommerce voorraden synchroniseren met een fysieke locatie