Dingen gedaan krijgen is vaak een kwestie van een ouderwetse to-do lijst opstellen en die afwerken. De kans is groot dat je al gebruik maakt van een to-lijst app op je computer en smartphone. Maar wist je dat het ook mogelijk is om een to-do lijst in WordPress te maken?
Een to-do lijst in WordPress maken
Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe je een to-do lijst in WordPress maakt met de Kanban Boards for WordPress plugin. Daarmee kun je al je WordPress-gerelateerde taken vanuit het WordPress dashboard afwerken.
Stap 1
Om te beginnen moet je de Kanban Boards for WordPress plugin installeren en activeren.
Stap 2
Na activatie van de plugin opent de welkomstpagina op je WordPress dashboard. Je kunt dan selecteren waarvoor je de plugin wilt gebruiken. Vervolgens klik je onderaan de pagina op de blauw Set it up! knop. Je kanban board wordt nu automatisch aangemaakt.
Stap 3
Op de volgende pagina klik je op de blauwe Go to your board knop.
Je kanban board wordt geopend. Dat ziet er als volgt uit:
Omdat het kanban board in een nieuw tabblad wordt geopend, kun je dat gewoon open laten staan en ondertussen verder werken op het dashboard.
Stap 4
Je kunt een nieuwe taak toevoegen door op het blauwe + icoontje te klikken.
Naast het beschrijven van de taak kun je ook een inschatting maken van hoeveel tijd de betreffende taak vereist. Ook kun je de taak aan een gebruiker toewijzen, wat handig is als je met meerdere mensen een site beheert. Door op het icoontje rechtsboven in het vak te klikken, kun je de taak verplaatsen naar een andere kolom of verwijderen. Alles wordt automatisch opgeslagen.
Stap 5
Je kunt je to-lijst altijd weer in de bovenbalk op het dashboard terugvinden.
Tot slot
De Kanban Boards for WordPress plugin maakt het super makkelijk om een to-do lijst in WordPress bij te houden. Een handige tool om productiever te werken!