Je hebt net een geweldige nieuwe blogpost gepubliceerd. Ben je dan ook echt klaar? Nee, eigenlijk niet. Je moet natuurlijk ook wat doen aan je marketing, en de beste tijd om dat te doen is direct na het publiceren van je content. Dit is wat je zou moeten doen na het schrijven van een nieuwe blogpost!
#1. Synchroniseer je content
Zorg dat (een link naar) je nieuwe blogpost op al je relevante social media pagina’s terecht komt. Denk bijvoorbeeld aan je Twitter, je Facebook, je LinkedIn… Klinkt als een hoop werk, maar dat hoeft het niet te zijn; er zijn verschillende WordPress plugins waarmee je dit kunt automatiseren.
#2. Zorg dat je nieuwe blogpost makkelijk gedeeld kan worden
Wil je dat mensen je blogposts delen op sociale media, dan moet je dat zo makkelijk mogelijk voor hen maken. In dit artikel beschrijven we drie handige social media plugins voor WordPress waarmee je mensen stimuleert om te delen.
#2. Plaats teasers op andere websites
Schrijf een pakkende titel of vraag als de titel van een forum post, en zet er een kleine teaser neer gevolgd door een URL naar je blogpost. Vraag lezers om feedback.
#4. Bookmark je content
Plaats je nieuwe blogpost op populaire bookmarking sites zoals Digg, StumbleUpon en Delicious. Deze sites kunnen nog altijd meer webverkeer, backlinks en algehele exposure genereren.
#5. Twitter
Zoek naar relevante discussies die gaande zijn op Twitter en geef jouw mening, gevolgd door een link naar je nieuwe blogpost. Kun je niets relevants vinden, probeer dan (indien van toepassing) zelf een discussie op gang te krijgen.
#6. Voeg je nieuwe blogpost toe aan je e-mail signature
WiseStamp is een handige web browser extensie voor Gmail. Hiermee kun je zorgen dat je laatst gepubliceerde blogpost (inclusief link) automatisch in je e-mail signature wordt gezet.