Een van de redenen dat veel websites niet hun volledige potentie bereiken, is een gebrek aan consistente output. Zelfs als het lukt om een goede planning te maken voor het publiceren en updaten van content, dan kan het lastig zijn om alles bij te houden. In deze blogpost laten we je kennismaken met de Progress Planner plugin. Deze nieuwe WordPress plugin helpt je om website-gerelateerde taken te plannen, overzicht te behouden, afleidingen te elimineren én gemotiveerd te blijven!
Over de Progress Planner plugin
De Progress Planner plugin is ontwikkeld door de co-oprichters van Yoast. Op de website wordt de plugin beschreven als een tool die “website beheer simplificeert door het verstrekken van een helder overzicht van je taken, het bijhouden van je voortgang, en zorgen dat je gemotiveerd blijft.”
Je kunt, gewoon in de vertrouwde WordPress omgeving, een roadmap en een to-do lijst met taken creëren met betrekking tot website-onderhoud, het publiceren van blogposts en het up-to-date houden van content. Het mooie van Progress Planner is het gebruik van gamification, een bekende tactiek waarbij spelprincipes worden toegepast op alledaagse taken om de intrinsieke motivatie te stimuleren. In dit geval wordt je door middel van badges herinnerd aan wat je al voltooid hebt en tegelijkertijd aangemoedigd om door te gaan met het afronden van taken.
Beschikbaarheid van de plugin
Progress Planner bevindt zich momenteel nog in de beta-fase van de ontwikkeling. Dat wil zeggen dat de plugin volledig functioneel is, maar nog gefinetuned wordt op basis van feedback van gebruikers. De officiële lancering staat gepland voor 3 oktober 2024.
De plugin is gratis te downloaden via het WordPress plugin directory en dus ook direct via het WordPress dashboard te installeren. In de toekomst moet er ook een premium versie komen die nog meer functionaliteiten biedt.
Wil je meer weten over Progress Planner, dan kun je terecht op progressplanner.com.