Door een goede klantenondersteuning te bieden, zorg je ervoor dat je klanten blijven terugkomen. Maar hoe pak je dat aan? Er zijn verschillende WordPress plugins die speciaal zijn ontwikkeld om klantenondersteuning te bieden, in de vorm van o.a. kennisbanken, FAQs, een helpdesk ticketsysteem en live chat.
WordPress plugins voor klantenondersteuning
#1. Knowledge Base for Documents and FAQs
Met deze plugin creëer je een goedgeorganiseerde kennisbank met documentatie en FAQs. Je kunt categorieën en subcategorieën toevoegen, artikelen en categorieën rangschikken op alfabetische en chronologische volgorde, en tags, broodkruimels, terug-knoppen en reacties aan je artikelen toevoegen.
Prijs: Gratis
#2. Ultimate FAQ
Met deze plugin creëer je veelgestelde vragen en antwoorden. Je hebt de keuze uit verschillende layouts, stijlen en manieren om je FAQs weer te geven en te rangschikken. De plugin biedt een statistieken feature die laat zien hoe vaak je FAQs worden bekeken.
Prijs: Basic is gratis, Premium kost $34,47.
#3. WP Support Plus Responsive Ticket System
Met deze plugin bouw je een volwaardig helpdesk ticket systeem. Er zit een guest ticket functie ingebouwd, zodat het niet noodzakelijk is voor gebruikers om een account aan te maken. Je kunt een onbeperkt aantal tickets ontvangen. Premium add-ons bevatten o.a. e-mail notificaties.
Prijs: Basis is gratis met max. 4 premium add-ons. Premium begint vanaf $19,99 per jaar.
#4. WSDesk
Deze plugin is een ticketing systeem om klantvragen te beheren. Je kunt een custom ticket submissie formulier aanmaken en tickets, antwoorden en updates direct via e-mail genereren. Daarbij kun je prestatie rapportages ontvangen om de klantervaring te beoordelen.
Prijs: Basis is gratis, Premium begint vanaf $89.
#5. WP Live Chat Support
Dit is een live chat plugin. De gratis versie biedt een onbeperkt aantal gelijktijdige live chats, zes thema’s en volop aanpassingsmogelijkheden. Je kunt een custom offline formulier aanmaken voor als je niet online bent. Het is ook mogelijk om enquêtes of polls aan je chat box toe te voegen.
Prijs: Basis is gratis, Premium kost $39,95.
#6. Awesome Support
Deze helpdesk plugin bevat tal van gratis en premium features. Je kunt tickets eenvoudig sorteren, filteren en tracken, en je ziet direct welke tickets nog op een antwoord wachten. Het is ook mogelijk om tickets aan een andere helpdeskmedewerker over te dragen.
Prijs: Basis is gratis, Premium begin bij $149 per jaar.
#7. Facebook Messenger for WordPress
Deze plugin maakt het mogelijk voor je bezoekers om live met de medewerkers van je klantenservice te chatten via Facebook Messenger.
Prijs: Gratis.
#8. Tawk.To Live Chat
Deze chat tool biedt gratis apps voor iOS, Android, Windows en Max OS X, zodat je altijd beschikbaar kunt zijn voor je klanten.
Prijs: Gratis
Lees ook: De beste kennisbank plugins voor WordPress